Monday, April 20, 2009

Camana ni? Pening kepala aku weh..

Balik dari exam petang tadi terkejut aku melihat bil letrik rumah aku bulan ni. Selama berbulan-bulan, aku rasa this month is the most expensive.

April 2009 - RM 323.97
Mac 2009 - RM 245.90
Feb 2009 - RM 209.00
Jan 2009 - RM 264.97


Rekod paling tinggi umah aku ialah RM346.71 masa bulan September 2008.


Walaupun bil letrik rumah aku ni selalunya fluctuate, tapi bulan ni bebetul memeranjatkan aku. Maid aku pun macam cuak aje nak hulur bil tu dekat aku.

Aku pun hairan. Mana taknya, sejak Hannah kena selsema, Dr dah tak bagi dia duduk dalam aircond. So basically penggunaan letrik dah berkurang. Lagipun aku dah lama tak gosok baju batik atau baju kurung nak pegi ofis sebab kalau aku ada kelas sauk Jeans dgn Tshirt aje. Anak aku sekolah pagi petang. Rasanya masa kempen tutup lampu tu pun aku dah kerahkan semua lampu ditutup di rumah aku, we all satu family semua keluar pegi pasar malam.. Vakum carpet umah pun seminggu sekali aje.

Takkan TNB salah baca meter?
Kalau cenggini berterusan boleh jadi serigala jadian aku nih..

Hai.. Pening kepala aku weh...

5 comments:

myzira said...

haha..serigala jadian...org rasa kakak kena wat kempen earth hour setiap hari lah.. sehari tutup semua letrik selama sejam...~

p/s- rumah mak pula kena wat water hour... huuuuuu~

Anonymous said...

dulu masa bujang duduk sorang2 kat kelatan, bil letrik aku konsisten RM17 sebulan...

peti ais takde, mesin basuh takde, aircond takde, baju pun tak gosok... hahahaha...

tp sekarang dalam RM150 sebulan... tapi kalau musim hujan lebih kurang RM80 sebulan sebab tak guna aircond

Wafa said...

Aku rasa ko kena check meter la.. mana tau kot2 ada orang buat penyambungan haram..... tapi masa aku duk selayang dulu bil api pernah sampai RM 180, walhal guna aircond jer malam...aku pun musykil...

cik ptd said...

haha.. mgkin bisness bubble spa tue kena beroperasi balik kot.. cover bil letrik.. hehe..

Shima said...

myzira..
Lagi seploh hari mak dah kena buat kempen water hour.. hu hu.. maklumlah semut2 seluruh negara dah mula balik menghurung gula.. he he..

mywanfai..
memangla bil rendah.. mesin basuh takdek, ekon takdek, eh abih tu baju yang tak gosok tu ko basuh ke tak? hu hu..

wafa..
Sebab setiap bulan bil aku yang bayar kan, so aku tensen aje bila tengok bil tinggi.. malam pasang ekon pun bila dah sejuk aku tutup juga.. ikan dalam ekuarium pun dah aku hanto umah mak tapi tak berkesan juga..

cik ptd..
agaknya sebab banyak mandi spa yang jadi bil letrik aku tinggi.. nampaknya lepas ni tak boleh mandi lelebih.. kena 'celup air' aje.. he he..