Monday, February 2, 2009

Teringat aku..

Kalaulah aku boleh menaip assainmen aku sepantas aku menaip untuk apdet blog aku ni alangkah bestnya.. Laju aje idea aku.. Masalahnya menaip assainmen dengan menaip email atau mengapdet blog ni tak sama. Menaip assainmen ni keseronokannya kureng sikit. Kena kosentret lebih.. Masa tu lah anak aku nak carik topi dia yang beli 2 tahun lepas, masa tu lah depa nak prepare list besday party, masa tu lah game boy nak kena charge... umm.. macam-macam..


Teringat masa aku kecik-kecik dulu.. Selalu ikut mak aku pergi opis. Aku tengok mak aku menaip lajunya.. kagum aku.. Aku tak nampak pun mak aku pandang jari jemarinya. Dia dah tau mana posisi yang betul huruf-huruf tu. Tak payah tengok pun. Bayangkan dengan mesin taip yang keras tu mesti jari-jari mak aku sakit bila balik kerja. Sekarang ni dah senang. Keyboard pun dah macam-macam jenis. Siap ada yang wireless lagi.
-

Pun aku menaip terhegeh-hegeh. Kejap-kejap tengok skrin, kejap-kejap pandang keyboard.. kejap-kejap tengok buku..

Kalaulah ilmu menaip mak aku tu boleh diperturunkan secara semulajadi kepada aku... kan ke best.. cepat sikit asainmen aku siap..hu hu..

Sayang mak!

4 comments:

Anonymous said...

pergi ofis mak lepas tu jalan kaki gi thai kuang sebab nak beli stepler kecik... huhu

Shima said...

mywanfai..

Aku pergi Melaka baru ni bangunan Thai Kuang masih mantap. Warna pink lagi.

p.s. Aku pun teringin nak makan aiskrim kat depan SM Gajah B. Lepas tu tapau nasik lemak 2 bungkus.

Anonymous said...

Teringat makan white castle.. burger 4 segi..tapi pas tu kedai tu dah bankrap..

Shima said...

cik wafa..

Ingat lagi ko yer burger tu aku dah lama lupa..

mm.. entah2 nasik goreng lipas tu pun aku dah selamat mencekik.. hu hu..