Friday, February 6, 2009

Kejor Yeop Kejor!!

Percaya atau tidak dalam seminggu kalau dicampur-campur, tak sampai pun setengah jam aku menonton TV. Kadang-kadang bukanla sebab aku sibuk sangat pun, cuma memang dah semulajadi aku bukanlah penonton TV yang setia. Sebab itulah aku tiada masalah berebut TV di rumah. Yang kecik nak tengok chanel Nikelodeon atau Disney Channel, yang dewasa nak tengok bola, so daripada aku berebut remote (yang sememangnya aku pun takkan buat), baikla aku buat kerja lain. Banyak lagi menda menarik yang boleh aku tengok kat internet. Baca newspaper ke, layan blog ke..

Tapi malam tadi memang aku tengok TV. Rasanya lebih dari setengah jam. Memang pecah rekod aku. Semuanya gara-gara kemelut politik yang melanda negeri Kejor Yeop Kejor. Bukannya aku tak boleh baca kat internet.. cuma saja aku nak tengok reaksi mereka yang dah kepanasan tu..

Aku malasla nak ulas. Lu pikirla sendiri.

Nampaknya rancangan nak balik Kuala Kangsar weekend ni terpaksalah aku lupakan.Mesti meriah dan sesak pekan Kuala weekend ni.


Laksa dan Cendol pulut kat lembah tu mesti hangat di pasaran.
-
Kejor le Yeop apa yang nak di kejor!!! Jangan yang dikejor tak dapat.. yang Yeop kendong sekarang ni bertaburan..

p.s. Dulu masa aku kecik-kecik, selalu layan laksa cik Ani kampung Pasir.. memang best. Murah pun murah.. doploh sen aje sepinggan..

7 comments:

Wafa said...

Laksa Cik Ani Kg. Pasir
Dine in = RM 0.20(pinggan kangkung)
Take away = RM 0.30(plastik)
Free = garam

p/s:lagi best kalau arwah pak ndak ada umah.. dia bg 50sen sorang g beli laksa..mm.. miss him so much.. al-fatihah

Anonymous said...

teringat kenangan nak tengok wayang pacak kat kampung pasir tapi tak jadi, ntah kenapa ntah...

ala kuala kangsar memang sentiasa sesak sebab orang nak makan cendul, nampaknya bertambah laku lah cendol kuale sbb ramai berpusu-pusu ke kuale kangsar!

Shima said...

cik wafa..
Arwah pakndak memang pakcik kesayangan kita.. anak2 kita yang tak sempat jumpa arwah.. kalau anak saudara pun dia sayang camtu, cucu saudara lagilah agaknya..

alamak sedih la pulak..

mywanfai..
Aku rasa harga laksa dan cendul pulut kuala akan melambung tinggi bersempena dengan kerajaan baru di Perak. Naikla ekonomi Perak sket..

Shima said...

Teringat aku rumah tok Kampung Pasir atap zink. Kalau hari hujan, punyalah bising sampai nak bercakap pun nak kena menjerit. Pastu termenung ramai-ramai bawah rumah sambil tengok kulit kerang atas tanah.

Kadang2 waktu petang makan aiskrim akau depan umah tok dengan geng-geng.

mana la agaknya kawan2 aku dulu yer?

Anonymous said...

haha, umah tok lama jamban kat luar, bila ada orang kat dalam tu, mak suruh aku berak kat parit belakang umah tok je

ops, bila sebut pasal parit, teringat kisah 2 beradik kena rotan sebab mandi parit kat kem penrison kat Sarawak... uhuhu

Wafa said...

Eh aiskrim AhKaw ke AhNgau... aku pun dah lupa..

p/s : mm... cheezels vs Oya... hehehe...

Shima said...

eh wafa.. ko ni ingat aje.. aku pun dah lupa.. betulla ahNgau.. he he..

Orang macam ko ni lah yang Che Det suka.. Melayu tak mudah lupa!

p.s. Letih aku nak menerangkan kat pakcik kedai tu pasal cizel. Nak sebut Oya malu le beb. Ish ko ni itu pun ko ingat yer.. Aku rasa kalau ko mantain blog sendiri, lagi banyak misteri nusantara akan terbongkar.. hu hu..