Monday, June 15, 2009

Nasik Lemak Antarabangsa.. memang internasional!

Nasik Lemak lauk paru goreng (my feveret), pegedil (also my feveret) makan ngan sambal dan kacang + bilis goreng garing.. pehh... pastu layan dengan air kopi O kurang manis.. fuhh.. terangkat

Seingat aku dulu masa bujang dulu adalah beberapa kali boyren ajak bukak poser kat Nasik Lemak Antarabangsa kat Kampong Baru. Gerai sempoi aje masa tu. Pinggan pun melamin oren macam kat kantin sekolah aje. Orang beratur toksah cakaplah memang panjang giler sampai aku pun heran apalah sedap sangat nasik lemak ni sampai orang sanggup tengah2 malam buta penuh kat area tu.. Tapi bila dah rasa, pehh... sambal dia memang kaww... makan sepinggan memang tak cukup he he.. Tapi masa tu time dating ngan boyfren so makan sepinggan pun tak habis he he..kontrol..

Sampai dah kawin pun ada lah beberapa kali we all lalu area Kampung Baru tu sebab nak pekena nasik lemak punya pasal tapi hampeh sebab parking takdek jem giler kawasan tu.

But it was 10 years back. Skang ni nasik lemak antarabangsa ni boleh jumpa kat mana2 lokasi stratergik kat KL ni. Aku pun dah bawak anak2 aku pekena nasik lemak ni he he.. Kat area Melati santai sikit tapi nak parking susah so aku pergi kat Jusko AU2 pun baru bukak..

wah lepas ni takdek la pening kepala aku nak carik makanan ala2 Malaysia lagi.. Kawan aku Erica datang dari Brazil dulu pening kepala aku nak carik Malaysia food, last2 aku bawaklah pergi mamak pelita sebelah KLCC tu.

At least skang ni aku ada la opsyen lain. Layan~

11 comments:

cik ptd said...

ni dah START ke belum? ke kira penutup?

Anonymous said...

huhu entah bila la aku dapat menikmati makanan kegemaran ni dengan mudah... ni kena tunggu tiga bulan sekali, itu pun kadang2 tak sempat nak pekena...

errr... betul jugak cakap ptd tu, ni start ke penutup??

Shima said...

start bukan, penutup pun bukan.. kira biasa2 aje.. hu hu~

Permata Nusantara said...

bile kakak nk masa nasik lemak selayang..huhu....nak mkn

myzira said...

macam sedap je.. agak2 kat kelantan leh jumpa tak nasik camni?~

Wafa said...

mmm..nasik lemak makcik depan sekolah cina gak sedaaapppp...!!

Shima said...

wafa..
Ko ingat tak masa kecik kita selalu pergi beli nasik lemak makcik tu.. sambal dia pedas tapi sedap.. Sanggup jalan kaki hu hu~

Anonymous said...

baca komen wafa, baru aku teringat dulu cik shima selalu beli nasi lemak kat depan sekolah cina... sekarang ada lagi ke agaknya ha???

aku rasa dah 12 atau 13 tahun aku tak pernah lagi dengar cerita pasal nasi lemak depan sekolah cina tu...

hai cepat betul masa berlalu...

Anonymous said...

kak shima,

u should try nasi lemak malee's kat area taman melati near TAR college, the best i ever tasted.. the fried chicken and the sambal are to die for..

their char koay teow are also among the best in town.. sekali kena pasti nak lagi.. hehehe

syedheidzir

Shima said...

mywanfai..
dah lama aku tak lalu area sekolah cina tu nanti aku tengok kalau masih ada makcik tudung hitam tu..
he he.. masa berlalu pantas tapi kalau pasal makan ingat ajer!

Shima said...

syed..
Taman Melati is just nearby I will try to catch that soon. If you said that the sambal are to died for.. umm definitely hardly wait to try. Nanti bila2 senang boleh belanja. he he..

Thanks for dropping by.